Witamy na stronach naszej witryny internetowej Darmowy Kurs CSS
  1. Archiwum
  2. O szkole
  3. Nasze sukcesy
  4. Edukacja przedszkolna
  5. Linki
  6. Absolwenci

Darmowy Kurs CSS

Darmowy Kurs CSS

Darmowy Kurs CSS

Aktualnie jesteś tutaj: Strona główna  

Opublikowano: 10 stycznia 2019

Podsumowanie pracy na zajęciach projektowych z języka angielskiego w I semestrze  roku szkolnego 2018/2019

Zajęcia z języka angielskiego w ramach projektu „Zagrajmy o przyszłość” odbywają się w naszej szkole już drugi rok. Zajęcia prowadzone są w dwóch grupach: Zajęcia rozwijające dla uczniów klasy VII i Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze dla uczniów klasy IV.

Podczas zajęć uczniowie mieli możliwość powtórzyć i utrwalić słownictwo oraz struktury gramatyczne, usystematyzować wiedzę językową, a także poszerzyć swoje zainteresowania. Aktywnie uczestniczymy w wymianie pocztówek z ludźmi z różnych zakątków świata poprzez portal Postcrossing, poznajemy kulturę, tradycje, zwyczaje, geografię, zabytki i najciekawsze miejsca w krajach anglojęzycznych, uczymy się tolerancji i szacunku wobec odmienności i różnic kulturowych, dostrzegamy podobieństwa i różnice.

Uczniowie klasy VII poszerzali swoją wiedzę surfując po Internecie w poszukiwaniu ciekawostek o Stanach Zjednoczonych Ameryki oraz Wielkiej Brytanii, wykorzystali tę wiedzę przygotowując gazetkę tematyczną. Korzystali z gier i quizów on – line utrwalając słownictwo, a element rywalizacji dodawał wszystkim chęci do nauki przez zabawę. W ramach lekcji kulturowych uczniowie wykonywali dyniowe lampiony oraz poznawali zwyczaje związane z Halloween.

Uczniowie klasy IV utrwalali struktury gramatyczne pracując w parach i małych grupach, układając zdania, zadając sobie pytania, grając w gry. Bardzo chętnie powtarzali słówka korzystając ze smartfonów oraz aplikacji Kahoot!, krzyżówek oraz kalamburów. Przygotowali „Fashion Album” – album mody, w którym zawarte jest słownictwo z zakresu ubrań i dodatków.

Był to ciekawy sposób na utrwalenie nazw części garderoby,   obuwia i akcesoriów, a także doskonalenie umiejętności opisywania wyglądu swojego i innych.

Poprzez Postcrossing poznawaliśmy nowych ludzi z całego świata, wysyłając pocztówki uczniowie pisali o sobie, swoich zainteresowaniach, zwyczajach świątecznych, ale także o naszym kraju, opowiadając o atrakcjach turystycznych Polski, zabytkach i kulturze. Jest to znakomity sposób na praktyczne wykorzystanie języka angielskiego w komunikacji międzynarodowej. Jednocześnie daje uczniom możliwość poszerzania swoich umiejętności językowych, nabrania odwagi do samodzielnego używania języka obcego oraz większą motywacje do nauki.

Zajęcia odbywały się regularnie, dając zarówno uczestnikom, jak i nauczycielowi wiele radości i satysfakcji.

                                                                                                          Paulina Sowa